szahajni

Gyalogszerrel

2015. február 27. 23:10 - szahajni

Legutóbb Ausztriába mentünk egy egy napos nem ott alvós kirándulásra. Retteneg városban (862 m) hagytuk az autót, majd megkerestük a turistajelzést és irány a Peter Bergner csúcs. Fent pedig várt minket a Rosegger turistaház. Csodálatos napsütéses napunk volt. 5-en mentünk, ketten hoztak hótalpat, mi végül nem béreltünk az idő szűke miatt. Néhol pedig elkelt volna:

Persze így is lehetett haladni, csak néhol nehezebb volt, főleg annak, aki elöl ment.

Ahogy kiértünk az erdőből, a hó is teljesen megváltozott. Fagyott, kemény és szélfútta volt:

Innen már nem volt messze a turistaház, ahonnan pedig ilyen volt a kilátás:

Miután megettük a finom Kaspressknödelsuppénkat :), tovább indultunk az 1653 m magas Peter Bergner csúcs felé. Ez a turistaháztól kb. 5 percnyire van.

Tovább a gerincen még egy jó kis kirándulás várt volna ránk, de mivel már közel volt a nap vége, illetve a mai nap fő produkciója még hátra volt, így visszamentünk a Rosenegger házhoz. Itt pedig béreltünk 2 Euróért szánkókat és leszáguldottunk egy másik útvonalon (itt adott volt az útvonal, nem is lehet eltéveszteni). Nagyon- nagyon király volt :). Az út végén ott lehetett hagyni a szánkókat (amiket ők a nap végén visszavisznek a házhoz). Majd visszaindultunk az autóhoz, néhol rövidítettük az útvonalat, a kanyargós utak közötti havas szakaszon futottunk és gurultunk. :)

Összesítés:

Nehézség: könnyű (hótalp jól jön, nagyobb hó esetén pedig kell)

Szintemelkedés: kb. 800 m

Táv: kb. 6 km

Egy kis havas Börzsöny

Nem kell messzire menni télen, hogy egy jót kiránduljunk a havas erdőben. A Börzsöny nagyon sok lehetőséget rejt magában. Mi a Királyrétig (359 m) mentünk, ahol ott is hagytuk az autót. Négyen béreltük ki, így kb. annyira jött ki, mint a buszköltség.

A parkolóból lehet menni busszal is, de mi itt már feltettük a kamáslit és útnak is indultunk a kék négyzeten, a cél a Nagy- Hideg- hegy (865 m) volt.

Nagyon drámai volt az idő, ködös, felhős, a fákon ott pihent a megfagyott fehér hó. Hát volt egy befele fordulós hangulata, na.

Nagyon sok turista jár erre, úgyhogy aki magányra vágyna, ne a Börzsönyt, vagy legalábbis ne ezt a szakaszát válassza. Sok sífutó, illetve sok-sok kiránduló jött-ment körülöttünk, de még az élvezhetőség határán.

Pár órás séta után lassan megérkeztünk a Nagy- Hideg- hegyi turistaházhoz, a végén egy is kaptatóval. Beültünk egy levesre, s mire végeztünk, addigra kitisztult az idő. A gyönyörű kék, a hófehér táj és a szikrázó napsütés fogadott minket.

Innen vissza is lehet menni az parkolóhoz vagy busszal, vagy gyalog, de mi még fel akartunk menni a Csóványosra (938 m). A kék és a piros jelzésen kezdtünk először ereszkedni, majd utána ismét emelkedtünk, itt már elég emberesen.

Kb. 50 perc séta után értünk fel a nem olyan rég felújított kilátóhoz, ahol az táj fogadott minket:

Innen már tepernünk kellett lefele (mi a kék sáv-> kék négyzet-> zöld négyzet-> zöld keresztet választottuk), hogy még világosban leérjünk az autóhoz.